Selgusid Kommunikatsioonitegu 2021 võitjad

Eile, 24. märtsi õhtul selgusid Kommunikatsioonitegu 2021 võitjad.  Auhinnakonkursi grand prix ehk üldvõidu sai kolmanda sektori parim kampaania #14poleokei. Erasektori kategoorias tuli võitjaks Eesti Energia ja Agenda PRi lansseeritud Enefit Green IPO, avalikus sektoris Tervisekassa, Akkadiani ja AD Angelsi juhitud elundidoonorluse kampaania „Elu pärast“ ning möödunud aasta parima sisekommunikatsiooniprojekti tegi Swedbank, mis inimestest hooliva organisatsioonikultuuri edendamiseks käivitas kampaania „Julge hoolida“.

Kommunikatsioonitegu on Eesti üks pikimate traditsioonidega erialaseid mõõduvõtmisi, mida korraldab Eesti Kommunikatsioonijuhtide Liit. Konkurss toimub alates 2000. aastast ning toob igal aastal kommunikatsioonipraktikute ette tutvumiseks ja arutlemiseks kolleegide parimad tööd.

Eesti Kommunikatsioonijuhtide Liidu president, konkursi žürii esimees Margus Mets ütles, et Kommunikatsioonitegu 2021 peapreemia pälvinud töö #14poleokei tõi esile ühiskondlikult olulise teemaga, mille kommunikatsioon lahendati uudselt ja mõjusalt. 

“Esmakordselt konkursi ajaloos oli teema tõstatamiseks ja ühiskondliku debati käivitamiseks kasutatud sisuturunduslahendust, millele järgnes laiem debatt nii teistes meediakanalites kui sotsiaalmeedias kui konkreetsed tegevused regulatsiooni muutmiseks. Kommunikatsioon oli resultatiivne, viies nii avaliku arvamuse kristalliseerumiseni kui reaalsete muudatusteni noorte seksuaalse enesemääramise eapiiri käsitlevas seadusandluses,“ märkis Mets. Ka Tallinna Ülikooli reklaami ja suhtekorralduse tudengid hindasid antud kampaaniat kõige kõrgemalt, andes sellele projektile oma eripreemia.

Erasektori kategoorias võitis „Enefit Greeni aktsiate esmase avaliku pakkumise kommunikatsioon“ – mahukas ja erinevaid kommunikatsioonikanaleid ning tegevusi hõlmanud investeerimisvaldkonna kampaania, mis järeluuringu põhjal kasvatas Enefti Greeni brändi tuntust 67%-ni (võrrelduna 2019. aasta jaanuari tasemega 21%).

Avalikus sektoris tuli võitjaks elundidoonorluse kampaania „Elu pärast“, mis empaatiliste ja altruistlike sõnumitega ning erinevate PR-tegevustega saavutas sihtrühmas 70-protsendilise nähtavuse ning väga kõrged hinnangud meeldivuse, sõnumi märgatavuse ja vajalikkuse osas. Kampaania mõjul suurenes elundidoonorluse tahteavalduste arv 21% võrra ning uuringu järgi 54% nendest inimestest, kes ei olnud tahteavaldust veel esitanud, olid valmis seda tegema tulevikus. 


Eelmise aasta parimaks sisekommunikatsiooni projektiks pärjati Swedbanki „Julge hoolida“, mis videoklippidega ja sõnumitega inspireeris märkama ja tunnustama kolleege ning julgema positiivses vormis sekkuda olukordades, kus töökeskkond just kõige sõbralikum ja meeldivam ei ole. Positiivses ja humoorikas võtmes lahendatud kampaaniast võtsid eeskuju ka ettevõtte Läti ja Leedu harud ning klipid jõuavad ka Swedbanki sotsiaalmeedia kanalitesse.

Tänavusele Kommunikatsioonikonkursile esitatud tööde arv oli tavapärane, kuid nende tase oli tavalisest aastast ebaühtlasem. „Žürii poolt täname kõiki osavõtjaid. Konkursitöö esitamine nõuab julgust, aega ja pingutust, kuid paremate hulka jõudnud tööde puhul on selle tasuks kolleegide tunnustus, avalik tähelepanu ning võimalus jagada oma positiivseid praktikaid kogu sektori arendamiseks,“ ütles kokkuvõtteks žürii tööd juhtinud Margus Mets.

Kommunikatsioonitegu žürii töös osalesid Margus Mets (esimees), Maire Iro, Aive Hiiepuu, Aleksandra Moorast, Krista Must, Tiina Rekand, Hede-Kerstin Luik, Katrin Isotamm, Agnes Suurmets-Ots. Lisaks osalesid auhindade hääletuses Tallinna Ülikooli reklaami ja suhtekorralduse tudengid.

Kommunikatsioonitegu 2021 auhinnad kuulutati välja EPRA üritusel 24. märtsil õhtul Teaduste Akadeemia majas. Ürituse esimeses osas analüüsisid pikaaegse Kaitseväe strateegilise kommunikatsiooni kogemusega eksperdid – kolonel Peeter Tali ja kolonelleitnant Uku Arold – ning Riigikantselei strateegilise kommunikatsiooni juht Kersti Luha, mida riiklikus stratkom tegevuses on Eestil Ukraina sõja kogemusest õppida ja mis meid lähiajal ees oodata võib.

Kommunikatsioonitegu konkursi korraldaja Eesti Kommunikatsioonijuhtide Liit on 1996. aastal asutatud erialaliit, mis koondab ainsa organisatsioonina Eestis kommunikatsioonivaldkonnas töötavaid inimesi. EPRAsse kuulub üle 100 kommunikatsioonivaldkonnas töötava inimese avalikust sektorist, äriettevõtetest, mittetulundusorganisatsioonidest ning kommunikatsioonifirmadest. Liit korraldab kommunikatsioonieriala sisest infovahetust ja üritusi ning aitab kaasa eriala populariseerimisele ja professionaalsuse tõstmisele. EPRA on rahvusvahelise erialaorganisatsiooni Global Alliance for Public Relations and Communication Management ning Eesti Vabaühenduste Liidu liige.

About the Author

You may also like these