Eesti Kommunikatsioonijuhtide Liit kuulutab välja erialavaldkonna iga-aastase suursündmuse KOMMUNIKATSIOONITEGU 2022 tööde esitamise tähtajaga 23. veebruar 2022 kell 23.59.
Auhinnakonkursi eesmärk on tõsta esile ja tunnustada aasta parimate kommunikatsiooniprojektide ja kampaaniate tegijaid ning tellijaid. Konkurss pakub inspiratsiooni parimate praktikate kasutuselevõtuks laiemalt.
Tutvu osalemistingimustega alljärgnevalt ning jälgi konkursi infot, sest Kommunikatsioonitegu 2021 finalistide esitluse toimumine on plaanis 15. märtsil seminarina, mida on võimalik jälgida nii kohapealt kui ka virtuaalselt.
Konkursil osalemise tingimused
Ootame kandideerima töid era-, avaliku- ja kolmanda sektori organisatsioonidelt, kõigist kommunikatsioonivaldkondadest ning nii suurema kui ka väiksema mahuga kampaaniaid ja projekte, mis on ellu viidud 2022. aasta jooksul.
Kategooriad:
- Avaliku sektori kategooria
- Erasektori kategooria
- Kolmanda sektori kategooria
- Sisekommunikatsiooni kategooria
Projekte saavad esitada kõik juriidilised ja füüsilised isikuid, kes on vastava projekti tellijad ja/või teostajad. Ühe juriidilise või füüsilise isiku poolt esitatud projektide arv ei ole piiratud.
Konkursile esitatava projekti kohta palume esitajal koostada:
- Kuni 2000 tähemärgi pikkune projekti tutvustav case study, mille avalikustame teie töö finaali jõudmise korral konkursi kodulehel EPRA veebis.
- Järgnevatest andmetest koosnev Powerpoint:
- projekti nimi
- projekti läbiviimisega seotud firmad ja isikud (teostaja, tellija)
- situatsioonianalüüs
- projekti eesmärgid
- projekti sihtrühmad
- sõnumi- ja kommunikatsioonistrateegia
- taktikaline tegevuskava
- peamiste tegevuste kirjeldus
- projekti tulemused ja mõõdikud (näiteks projekti eelarve vs tulemused, palju inimesi osales vs midagi muud).
Soovitav on lisada ka põhjendus, miks valiti konkreetne strateegia ja tegevuskava. See on materjal, mille alusel žürii hindab teie projekti. Võimalike lisade (audiovisuaalsed jmt) maht ja vorm ei ole piiratud.
- Projekti tutvustav kuni 2-minutiline video või slideshow, mida konkursi finaali jõudmise korral plaanite kasutada esitluse tegemiseks Kommunikatsioonitegu 2022 finalistide sessioonil.
Osavõtutasu
- Tasuta – EPRA liikmetele on konkursile tööde esitamine tasuta
- 125 eurot – osavõtutasu füüsilistele ja juriidilistele isikutele, kes ei ole EPRA liikmed
Konkursitööde esitamise tähtaeg on 23. veebruar 2023 kell 23.59. Ootame töid e-posti aadressile epra@epra.ee. Suuremad kui 3 MB failid palume saata lingiga või failiedastusvõimalusi kasutades.
Konkursile laekunud töid hindab žürii, kuhu kuuluvad EPRA juhatus ja konkursi eelmise aasta võitjad. Žürii hindab konkursil osalevate tööde puhul nende eesmärgipärast tulemuslikkust, leidlikkust, lahenduse uudsust Eestis, mõju kommunikatsioonisektorile ning vastavust suhtekorralduse headele tavadele.
Žürii teatab konkursil osalejatele edasipääsu hiljemalt 7 päeva pärast konkursi tähtaega ning instrueerib finaliste edasise tööde esitluse osas. (Iga finaali jõudnud töö esitlusaeg on 10 minutit.)
Kommunikatsioonitegu 2022 finalistide esitlus toimub 15. märtsil kell 16-18 seminari vormis, mida on võimalik jälgida kohapealt ja videoülekandena.
Kommunikatsiooniteo konkurssi korraldab EPRA alates 2000. aastast eesmärgiga selgitada välja aasta parimad kommunikatsioonivaldkonna projektid ja kampaaniad. Tahame tunnustada nii võidutööde tegijaid kui tellijaid ning pakkuda inspiratsiooni parimate praktikate kasutuselevõtuks laiemalt.
Varasemate aastate laureaadid
2021
#14poleokei – kolmanda sektori kategooria võitja, Grand Prix
Enefit Green aktsiate esmase avaliku pakkumise kommunikatsioon – erasektori kategooria auhind
Elundidoonorluse kampaania “Elu pärast” – avaliku sektori kategooria auhind
Swedbanki sisekommunikatsiooni projekt “Julge hoolida” – sisekommunikatsiooni kategooria auhind
2020
Põhja-Eesti Regionaalhaigla 2020. aasta Covid-19 kommunikatsioon – avaliku sektori kategooria auhind, Grand Prix
Spioonipõneviku “O2” kommunikatsioon – erasektori kategooria auhind
Kodanikualgatuse projekt 500 Kleiti – kolmanda sektori auhind
Koroonakriisiaegne sisekommunikatsioon Maksu- ja Tolliametis – sisekommunikatsiooni kategooria auhind
Digitaalne koristuspäev – keskkonnateadliku kommunikatsiooni auhind
2019
XXVII laulu- ja XX tantsupidu „Minu arm“ ehk Eesti kõige suurema avaliku sündmuse kommunikatsioon – avaliku sektori kategooria auhind
Fotografiska avamine – erasektori kategooria auhind, tudengite eriauhind
Kodanikualgatus Pikema Sõpruse Päev – kodanikualgatuse auhind
Omniva töötajate tunnustusprojekt „Ühendades tähti“ – sisekommunikatsiooni auhind
2018
Omniva Postkastitalgud – erasektori kategooria auhind
Maailmakoristuspäev – kolmanda sektori kategooria auhind
100 000 geenidoonori kampaania – avaliku sektori kategooria auhind
Tallink Grupi kingitus Eesti Vabariigi 100. sünnipäevaks – eriahind, juubeliaasta parim kommunikatsiooniprojekt
EV100 korraldustoimkond projekt „Sajaga edasi, Eesti!“ – eriauhind, aasta innustaja
2017
Kampaania “Papsiga kodus!” – avaliku sektori kategooria auhind, Sotsiaalministeerium
SEB pensioniblogi “Elu pensionäri kingades” – eraksetori kategooria auhind, SEB
Eesti EL Nõukogu eesistumise kommunikatsiooniprojekt – aasta suurprojekti eriauhind, Riigikantselei
Omniva #sotsiaalmeediasiseveebiks kampaania – sisekommunikatsiooni eriauhind, Omniva
Tele2 klikimagnet-uudiste kasutamist PR-is – eriauhind, Tele 2, KPMS
2016
Tallinna peatänav – avaliku ja kolmanda sektori kategooria auhind, grand prix, Cloud Media ja Eesti Arhitektuurikeskus
Megastari lansseerimine – aasta suurprojekti auhind, Tallink
Sotsiaalselt vastutustundliku kohviettevõtte kommunikatsioon läbi kohvi kasvatava indiaanihõimu tutvustamise – sotsiaalselt vastutustundliku ettevõtluse (CSR) auhind, Corpore ja Coffee People
Idufirma SprayPrinter PR-kampaania – start-up PR auhind, Dalton
Väätsa valla kampaania “Väärt paik nii suvel kui talvel” – kohaturunduse auhind, Väätsa vallavalitsus
Trio to Rio 2016 – kommunikatsiooniajakirja Kaja preemia, Dalton
Orienteerumise veteranide maailmameistrivõitlused 2016 – avaliku ja kolmanda sektori kategooria diplom, Verba ja Spordiklubi 100
Martsipanist loomaaia avamine – erasektori kategooria diplom, Kalev
2015
Esimene üle-eestiline avatud talude päev – avaliku sektori preemia, grand prix, kommunikatsiooniajakirja Kaja eripreemia, Maaeluministeerium
Tallinnas Tivoli elurajooni ehitusplatsil muinasaegsete laevarakkide väljakaevamise kommunikatsioon – erasektori preemia, Corpore
Vähiravifondi “Kingitud elu” PR-tegevused 2015. aastal – kolmanda sektori preemia, Vähiravifond “Kingitud elu”
Projekt “IT-pealinnas oled sa õnnelik: meie-aasta” – sisekommunikatsiooni preemia, Net Group, Past ja Partnerid
Kaitseväe ja Eesti vabariigi ajaloo suurima sõjalise õppuse Siil 2015 mainekampaania – eripreemia avaliku sektori organisatsioonile, kes on kasutanud kõiki erasektori turunduskommunikatsiooni tööriistu ja need oma kasuks edukalt tööle pannud, Eesti Kaitsevägi
Soome-ugri kultuuripealinn 2015, Setomaa, Obinitsa – eripreemia kultuuripealinna sündmuste korraldamise ja kommunikatsiooni ning laiemalt suurepärase kohaturunduse eest, SA Setu Kultuuri Fond
2014
Töötamise registri rakendamise kommunikatsioon – avaliku sektori preemia, Maksu- ja Tolliamet
Tööandjate Manifest 2015–2020 – kolmanda sektori preemia, Eesti Tööandjate Keskliit
Mina olen G4S – sisekommunikatsiooni preemia, Taevas Ogilvy
Altia Eesti restaureerib Saaremaa ajaloolisi tuulikuid – korporatiivse kommunikatsiooni preemia, Corpore
Lastele suunatud Kuusakoski keskkonnakampaania “Küünlaümbriste jaht” – vastutustundliku ettevõtluse preemia, Hamburg ja Partnerid
Kosmos IMAX lansseerimine – lanseerimise preemia, PR Concept
Saatejuhtide vahetus ETVs – eripreemia leidlikkuse ja tehnilise teostuse eest, Eesti Rahvusringhääling
EMT ja Elioni ettevõtete liitmise sisekommunikatsiooniprojekt – kommunikatsiooniajakirja “Kaja” eripreemia, Eesti Telekom
2013
Eesti esimene veteranipäev – parim avaliku sektori projekt, Kaitseministeerium, Kaitsevägi
PR-toetus OlyBeti kaubamärgi lansseerimisele – parim erasektori projekt, Hamburg ja Partnerid, OlyBet
Vastutustundliku ettevõtluse teemaline omatöötajaprojekt ”Sinu panus tulevikku!” – parim sisekommunikatsiooniprojekt, SEB Pank
Titanicu rändnäituse Eesti ja Soome meediasse viimise projekt – parim kohaturunduse projekt, kultuuri eripreemia, Lennusadam
Transgeense kloonimistehnoloogia ja vasikas Juuni kommunikatsioon – parim teaduskommunikatsiooni projekt, Eesti Maaülikool
Ühe minuti loengud – hariduse eripreemia, Tallinna Ülikool
2012
RMK matkatee avamine – parim avaliku sektori preemia, RMK, KPMS & Partnerid
Leiburi leivategu 2012 – parim erasektori preemia, Leibur, Hamburg & Partnerid
SEB Guinnessi rekord – sisekommunikatsioonipreemia, SEB, Royal Service
Kommunikatsiooniajakiri Kaja – eripreemia missioonitundega tegevuse eest kommunikatsioonivaldkonna populariseerimisel, Äripäev, TLÜ Kommunikatsiooni Instituut
2011
Staarallveelaeva sünd: kuidas vintsiti Lembit Lennusadamasse – grand prix, parim avaliku sektori projekt ja publikuauhind, Eesti Meremuuseumi Lennusadam
Rimi Eesti jaekaubanduskonverents – parim erasektori projekt, Rimi Eesti Food AS, Euro RSCG PR, Idea Public
Heategevusprojekt “Aitan lapsi” – parim kolmanda sektori projekt, SA Aitan Lapsi, Hamburg & Partnerid
Kommunikatsiooninädal Swedbankis – eriauhind suhtekorralduse valdkonna populariseerimise eest, Swedbank
2010
“Eesti üleminek digilevile” – parim avaliku sektori projekt, Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium, Hamburg & Partnerid
Estraveli kommunikatsioonitegevus Islandi tuhakriisi ajal – parim erasektori projekt, Estravel
“Euroopa filmiauhinnad 2010” kommunikatsioonikampaania Eestis – parim kolmanda sektori projekt, MTÜ EFA 2010, KPMS & Partnerid
2009
Alkoholi liigtarvitamise vastane kampaania “Palju sina jood?” – parim avaliku sektori projekt, Tervise Arengu Instituut
Solarise keskuse ja selle ankurrentnike turuletuleku kommunikatsioonikampaania – parim erasektori projekt, KPMS & Partnerid
ISU 2010. aasta iluuisutamise Euroopa meistrivõistlused – parim kolmanda sektori projekt, Jugaste, Liiva & Seimann
“ÜhesHingamine” Eesti Rahvusringhäälingus – parim sisekommunikatsiooni projekt ja publiku eripreemia, Eesti Rahvusringhääling
2008
Eesti Vabariigi 90. aastapäeva tähistamine – avaliku sektori parim projekt, Riigikantselei
AEG Electrolux: Bocuse d’Or’i kokandusvõistluse teadvustamine Eestis – erasektori parim projekt, Eesti Bocuse d’Or Akadeemia, Electrolux Eesti, Corpore
Teeme ära 2008 – kolmanda sektori parim projekt, SA Eestimaa Looduse Fond, Keskkonnaministeerium, Riigimetsa Majandamise Keskus, Keskkonnainspektsioon
“Maailma esimese võrukeelse laulupeo UMA PIDO kommunikatsiooni korraldamine – innovatiivseim projekt, Võro Selts, Võro Instituut, Loovagentuur Maailm
2007
Tallinna uue sünagoogi avamine, Eesti Juudiusu Kogudus, KPMS & Partnerid
Eesti rahvuskala konkurss. Räime tutvustamine, Eesti Kalaliit, Alfa-Omega Communications
2006
Emakakaelavähi, selle tekitaja ja ennetuse meetodite teadlikkuse kampaania – erasektori parim projekt, Merck Shap & Dohme, LH Concept
Disainiaasta – avaliku sektori parim projekt, Eesti Kunstiakadeemia disaini innovatsioonikeskus
Eesti kodutute koondis jalgpalli MM-le – Tartu Ülikooli ajakirjanduse ja kommunikatsiooni osakonna Värske Teo eripreemia, Heateo SA
2005
Võitlus ümbrikupalkadega kommunikatsiooni ja koostööprojekt, Maksu- ja Tolliamet
2004
Istuta oma puu! – ärisektori parim projekt, Riigimetsade Majandamise Keskus
Kui armastus teeb haiget – avaliku ja kolmanda sektori parim projekt, Eesti Sotsiaalprogrammide Keskus
2003
Heategevuslik perepäev “Kõikide laste isadepäev”, Eesti jõustruktuurid ja kodanikuühendused
2002
Vaata Maailma arvuti- ja internetikursuste kommunikatsioon, SA Vaata Maailma, Rull & Rumm
2001
Koolipiimaprogrammi teavituskampaania “Piimanina”, Põllumajanduse Registrite ja Informatsiooni Amet, KPMS & Partnerid
2000
Eesti Geenivaramu projekt, SA Eesti Geenikeskus, KPMS & Partnerid